Plan na rok akademicki 2019/20
Uchwały Rady Wydziału Geografii i Geologii
- Kursy obowiązkowe studia II-go stopnia dla studentów zaczynających studia od roku akademickiego 2017/18 i 2018/19 (Uchwała nr 8 z dnia 27.06.2017)
- Kursy fakultatywne studia II-go stopnia dla studentów zaczynających studia od roku akademickiego 2018/19 (Uchwała nr 34 z dnia 26.06.2018)
- Kursy fakultatywne studia II-go stopnia dla studentów zaczynających studia od roku akademickiego 2017/18 (Uchwała nr 7 z dnia 27.06.2017)
Uchwały Rady Wydziału BiNOZ
- Plan kursów obowiązkowych II stopień, obowiązujący zaczynających studia w 2015 roku
- Plan kursów obowiązkowych II stopień, obowiązujący zaczynających studia w 2014 roku
- Plan kursów obowiązkowych II stopień, obowiązujący zaczynających studia w 2013 roku
- Plan kursów obowiązkowych II stopień, obowiązujący zaczynających studia w 2012 roku
- Plan kursów fakultatywnych II stopień
Uzupełnienia programowe II stopień
Dotyczy studentów, którzy nie ukończyli studiów I stopnia na kierunku geologia.
Wydział Biologii i Nauk o Ziemi Kierunek studiów: GEOLOGIA Obszar kształcenia: nauki przyrodnicze Poziom kształcenia: studia drugiego stopnia Profil kształcenia: ogólnoakademicki |
||
Efekty kształcenia dla kierunku (K) |
Opis zakładanych efektów kształcenia |
Odniesienie do efektów kształcenia dla obszaru: nauki przyrodnicze |
WIEDZA |
||
K_W01 |
rozumie złożone zjawiska przyrodnicze i ich rolę w kształtowaniu Ziemi |
P2A_W01 |
K_W02 |
w pracy badawczej i działaniach praktycznych, dotyczących złożonych zjawisk geologicznych, potrafi stosować zasadę ścisłego wnioskowania |
P2A_W02 |
K_W03 |
ma pogłębioną wiedzę z zakresu nauk ścisłych związanych z naukami geologicznymi w ramach realizowanych specjalizacji |
P2A_W03 |
K_W04 |
ma pogłębiona wiedzę z zakresu nauk geologicznych umożliwiającą dostrzeganie związków i zależności w przyrodzie |
P2A_W04 |
K_W05 |
ma poszerzoną wiedzę z zakresu dyscyplin geologicznych ukierunkowanych lub wykorzystywanych w poszukiwaniach konwencjonalnych i niekonwencjonalnych złóż węglowodorów |
P2A_W04 |
K_W06 |
ma poszerzoną wiedzę z metodyki badań geologicznych w ramach wybranej specjalizacji |
P2A_W04 |
K_W07 |
ma pogłębioną wiedzę w zakresie wybranej specjalizacji z nauk geologicznych |
P2A_W04 |
K_W08 |
wykazuje poszerzoną wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu geologii Karpat Polskich |
P2A_W04 |
K_W09 |
ma wiedzę w zakresie bieżąco dyskutowanych problemów stosownie do wybranych specjalizacji |
P2A_W05 |
K_W10 |
zna podstawowe metody stosowane w modelowaniu wybranych procesów i zjawisk geologicznych |
P2A_W06 |
K_W11 |
zna zasady planowania badań w zakresie nauk geologicznych |
P2A_W07 |
K_W12 |
ma wiedzę na temat pozyskiwania środków finansowych na badania naukowe oraz projekty celowe w zakresie geologii |
P2A_W08 |
K_W13 |
zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii |
P2A_W9 |
K_W14 |
zna i rozumie konieczne pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego; zna zasady funkcjonowania informacji patentowej |
P2A_W10 |
K_W15 |
zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystującej wiedzę z zakresu nauk geologicznych. |
P2A_W11 |
UMIEJĘTNOŚCI |
||
K_U01 |
stosuje zaawansowane techniki i narzędzia badawcze w zakresie wybranej specjalizacji geologicznej |
P2A_U01 |
K_U02 |
wykorzystuje literaturę z zakresu nauk geologicznych, czyta ze zrozumieniem specjalistyczne teksty naukowe w języku angielskim stosownie do studiowanej specjalizacji |
P2A_U02 |
K_U03 |
posługuje się specjalistyczną terminologią naukową w języku angielskim |
P2A_U02 |
K_U04 |
wykazuje krytycyzm w stosunku do informacji z zakresu nauk geologicznych, pochodzących z różnych źródeł |
P2A_U03 |
K_U05 |
planuje i wykonuje zadania badawcze i ekspertyzy z zakresu wybranej specjalizacji geologicznej pod kierunkiem opiekuna naukowego |
P2A_U04 |
K_U06 |
w opisie zjawisk i analizie danych geologicznych stosuje metody statystyczne oraz techniki i narzędzia informatyczne odpowiednie dla wybranych specjalizacji |
P2A_U05 |
K_U07 |
zbiera i interpretuje dane empiryczne ze szczególnym uwzględnieniem produktów procesów geologicznych i na tej podstawie formułuje odpowiednie wnioski |
P2A_U06 |
K_U08 |
wykazuje zdolność do niekoniunkturalnej oceny procesów przyrodniczych i społecznych, w kontekście ich znaczenia dla rozwoju ekonomicznego i społecznego |
P2A_U07 |
K_U09 |
potrafi przygotować wystąpienie publiczne, prezentujące wyniki prac badawczych, używając dostępnych środków przekazu |
P2A_U08 |
K_U10 |
wykazuje umiejętność napisania pracy naukowej w języku polskim oraz krótkiego komunikatu w języku angielskim w oparciu o własne badania |
P2A_U09 |
K_U11 |
posiada umiejętność ustnego przedstawiania w języku polskim a także języku angielskim, szczegółowych zagadnień z wybranej specjalności z zakresu nauk geologicznych |
P2A_U10 |
K_U12 |
własną karierę zawodową lub naukową planuje w sposób samodzielny |
P2A_U11 |
K_U13 |
ma umiejętności z języka angielskiego w zakresie nauk geologicznych zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
P2A_U12 |
KOMPETENCJE SPOŁECZNE |
||
K_K01 |
zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę ciągłego jej uzupełniania |
P2A_K01 |
K_K02 |
potrafi zainspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
P2A_K01 |
K_K03 |
potrafi współpracować z innymi, dostosowując się do powierzonych zadań i roli w grupie |
P2A_K02 |
K_K04 |
potrafi prawidłowo programować realizację zadań wyznaczonych przez siebie i innych |
P2A_K03 |
K_K05 |
ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, konieczności przestrzegania etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów |
P2A_K04 |
K_K06 |
rozumie potrzebę uaktualniania swojej wiedzy w oparciu o źródła naukowe i popularno-naukowe |
P2A_K05 |
K_K07 |
potrafi właściwie ocenić zagrożenia wynikające z warunków i technik badawczych specyficznych dla geologii i stosuje zasady BHP |
P2A_K06 |
K_K08 |
systematycznie uzupełnia wiedzę przyrodniczą stosownie do jej postępu i praktycznych zastosowań |
P2A_K07 |
K_K09 |
potrafi być przedsiębiorczy w swoim myśleniu i działaniu |
P2A_K08 |